Wednesday, April 30, 2014

Nama Cikgu Adik, Teacher!



Budak bertuah yang pantang bergambo!
Muhammad Daniel Amzar .....
Alkisahnya....
semalam awok bersembang dengan Amzar...
berkenaan dengan aktiviti dia kat sekolah semalam....

Abang bila tengok Adiknya bersembang dengan tayahnya...
dia pun mencelah le.....
Abang dok bercerita kata Cikgu nya memuji dia tulis Jawi...
cantik katanya....
tapi dah hanto pada cikgu ...
tak dapatlah tayahnya nak tengok....

dalam masa sama....
adik pun tak nak kalah...
dia pun bercerita lah berkenaan cikgu baru yang mengajo dia sekarang ni....
cikgu baru dia ni mengajo Bahasa Inggeris......
ayat yang Amzar tahu ialah...
"What are you doing?"...
ini pasei kartun Phineas & Ferb tu le.....
sabo je le...

bila awok tanya siapa nama cikgu baru adik....
ini jawapan adik....
Nama cikgu adik..... Teacher!!...
alahaiii adik!!!....

Tuesday, April 29, 2014

GA cuci lemari by mamamursyid.blogspot.com



Setelah diperkenankan oleh tuan punya blog....
baru le awok join GA ni....
bukak apa.. antara syaratnya kena follow instagram tuannya...
sedangkan awok takde akaun instagram pun... hihihih..

sapa kata orang jantan tak boleh join GA2 camni...
kalo tengok pada hadiahnya...
memang untuk orang pompuan...
Mem awok dengan anak dara awok kan ade....

dan lagi satu...
tapi macam selalu awok cakap le....
awok nak tambah  kenalan blog......
apelagi kome.... jom join!!!!!!

opppsss sebelum tu jawab soalan dulu.....

1. Ahmad Mursyid
2. Guru dan Surirumahtangga.

Video Kenangan Kakak



video

Video kat atas ni kenangan masa Sambutan Maulidur Rasul tahun 2012 .....
Tadika Seruan Islam, Ipoh
masa ni kakak masih di tadika 5 tahun.....
apa yang bagus kakak ni...
dia tak malu bila di atas pentas....
apa persembahan pun yang kakak sertai ....
kaka tak pernah mengecewakan cikgu2 dia...

GiveAway Bro Nasa : Hadiah Misteri Bernilai RM800

Kamera Go Pro ehsan bro eshamzhalim

Hahahaha...
jangan tak percaya...
kali ni awok join GiveAway Bro Nasa pulak.....
hadiah misteri tu kome...... RM800



tapi pada awok...
menang dan kalah tu adatlah kan....
dan awok pentingkan dapat kengkawan baru...
moh kome join sama2.....

ok...berbalik pada gambo kat atas ni...
apa yang menariknya...
ini adalah merupakan gambo selfie berjemaah pertama yang awok ambik....
dan tambah menarik gambo kat atas ni merupakan gambo2 semasa Pesta Songkhran di Pengkalan Hulu, Perak baru2 ni....
dan kami semua dari pihak media dan blogger...
menunggu dengan rasa kehairanan....
sebabnya orang masih tak datang lagi....

yang akhirnya barulah kami tau...
rupanya kami terawal sangat....
padanle takde orang....
ahakssss......



Ada Kumbang Antara Bunga - Abang


Ini gambo masa hari sukan Sekolah Kakak tempohari...
sementara takde acara....
kakak pun duduk bersembang dengan kawan2 dia...
biasa lah sembang budak perempuan....

Abang pulak....
dok mencelah....
bukan main dia kalo dengan perempuan....
sabo je le....

Monday, April 28, 2014

Kerja Rumah Amzar



Alamak....
lupa nak rotate sebelum pos gambo ni...
takpele...

gambo kat atas ni merupakan hasil kerja tangan Amzar.....
errmmmmm... boleh tahan.....
walopon tak penuh....
tapi tak keluo dari garisan....
ahaksss....

Epal warna ungu???
alahaaaiii anak tayah!

Pengalaman Pertama Amsyar & Amzar


Post awok semalam merujuk kepada perbualan awok dengan anak2 minggu sebelumnya...
maklumla...
kakak dah merasa naik ETS...
adik dengan abang je yang tak pernah lagi merasa...

jadinya seperti yang awok janjikan.....
Sabtu 26 April 2014....
kami sefamili ke Kolumpo dengan menaiki ETS jam 8.00 pagi...
dan kalo kome perasan takde satu pun gambo di Stesen Keretapi atopon kawasan sekitarnya...
sebabnya kami sampai ke Stesyen Keretapi Ipoh tepat jam 7.58 pagi....
letak2 je kereta terus berlari semuanya....

masuk je dalam keretapi ...
tak sempat duduk pun...
bila keretapi bergerak....
awok beli tiga seat yang berharga RM35.00 seorang untuk dewasa dan RM22.00 untuk kanak2....
oh ye kome.... kanak2 berumur 4 tahun dah kena bayo tiket ye....

dan kebetulan seat yang awok beli berdepan dengan tingkap beso...
dan didepannya kosong...
ermmm... punya teruja abang dengan adik...
perjalanan yang ambik masa 2 jam 20 minit tu...
deme tak duduk langsung...
sabo je le....




Stesyen Keretapi Kuala Lumpur...
yang banyak tinggeikan kenangan pada awok....
uhukkk...




Ini juga kenangan kali pertama Abang dengan adik naik LRT...
maklumla...
masa pindah balik ke Ipoh....
deme baru je lahir....
kakak lain la... lahir2 je dah duduk Kolumpo...


Sunday, April 27, 2014

Ayah.. bila kita nak naik keretapi?

Kakak yang teruja dengan Opah ngan Mak  Nde

Minggu lepas...
Opahnya dengan mak sedara bebudak ni...
ke Klang....
bincang punya bincang...
opahnya bercadang nak bawak salah seorang anak2 awok....

sudahnya kakak yang dapat ikut....
pergi kesana naik ETS pulak tu...
lagi la kakak teruja...

awok pulak pening memikirkan macam mana nak pujuk adik2 kakak ni ...
lagi2 pulak masa menghantar ke Stesyen Keretapi Ipoh....

akhirnya awok terpaksa larikan dulu adik2nya dulu...
tengok pertunjukan air pancut di luar Steayen Keretapi.....
tapi bila dah kat stesyen... bebudak ni nak cari Opah dengan kakak...

nampaknya sebab dah tak dapat naik keretapi...
awok berjanji dengan anak2 awok...
nanti kita pergi jalan naik keretapi....
barulah deme ok....
tapi...deme akan ingatkan awok selalu....
' ayah... bila kita nak naik keretapi??'

ermmmm.... janji mesti ditepati......

Abang dengan adik....
sebelum keretapi berlepas....
nampak gembira...
lepas tu.......

Friday, April 25, 2014

Blossom April Giveaway

[klik pada BANNER untuk join]

Senarai hadiah:

1st and 2nd Top Referral:
Set Facialcare Clarins bernilai RM100 ++ atau
Teddy Bear atau
Vintage Necklace atau
Jam Mustache

Cabutan bertuah:

4x Pin Shawl
2x Button Badge
5x Keychain
3x Bookmark

Hairclip
Brooch
Bracelet
Hairband
Tasbih Digital
Kipas Tangan

Obuse Liptint
Fridge Magnet
Beg Strawberry
Handphone Strap
Boboiboy Pencil Case
Lomocard Various Kpop Artist

Awok dah join....
kome bile lagi?

Tolong Menolong Amalan Mulia


Gambo2 kat atas dengan kat bawah ni...
semasa awok membawa anak2 awok bermandi manda...
di Hutan Lipur Papan ....
awok memang suka bawak anak2 awok bermandi-manda dikawasan air terjun......
dan yang penting awok akan pastikan tempat yang awok nak pergi tu bersih...
barulah tak risau nak membawak anak2....

tapi awok bukan le nak bercerita berkenaan sesi mandi-manda tu...
tapi nak bercerita betapa terharunya awok...
bila tengok anak2 awok tolong menolong semasa nak naik dari bawah ke atas tu....
perasaan awok masa tengok tu rasa bersyukur sangat...
sebabnya deme (terutamanya kakak dengan abang) ada rasa tanggungjawab terhadap adik deme....

oh ye..
tempat mandi-mandi ni kita terpaksa turun kebawah sikit...
dan kawasannya agak berbatu2....





Segmen First Annivessary Blog Asha Lya


macam biasa.....
bila dah buat entri anak2...
awok menjengah mana2 blog yang buat segmen atopon giveaway....
join sekadar seronok2 je ...
kalah menang belakang kira......
yang penting ....
awok nak tambah kengkawan/kenalan blog....

Sukan Sekolah Rendah Imtiyaz, Ipoh - Kakak


Gambar2 dibawah ni adalah gambar semasa Sukan Tahunan Sekolah Rendah Imtiyaz...
yang diadakan di SMA Izzuddin Shah, Ipoh ......
disebabkan sekolah ni baru 2 - 3 tahun dibuka.....

pelajarnya tak berapa ramai...
dan hanya 3 rumah sukan yang bertanding....
rumah Biru, Hijau dan Merah....

kakak rumah Merah....
dan seminggu sebelum tu...
tiap2 hari kakak ada latihan sukan dan latihan sorak rumah...

dan tiap2 hari jugak le...
Abang dengan adik jadi pendengo setia lagu sorak rumah Merah.....
yang kakak nyanyikan.....
sampaikan Abang dengan adik pun dah hafal lagu sorak rumah sukan yang kakak wakili.....

kakak kali ni masuk 2 acara....
dan Alhamdulillah...
walopon tak menang nombor 1....
tapi dapat nombor 2 dan 3 pun dah ok...

takpe...
yang penting kakak berseronok.....

Acara pertama yang kakak masuk....
Acara Bawa Bola Menggunakan Gelung Rotan...
Rumah Merah dapat no 2....
 Aksi2 kakak sebelum giliran kakak sampai...






 Aksi2 kakak semasa berlumba isi air dalam botol dan bawak bantal kecik atas kepala...
Ini pulak acara isi air dalam botol sambil membawa bantal kecil atas kepala....
alaa... sukan budak2...... yang penting deme seronok....








Riak wajah gembira kakak dapat hadiah!

Thursday, April 24, 2014

Amsyar Kisahnya!


Antara kerja sekolah dia.... tapi bukan kerja sekolah yang tak siap tu...

Amsyar sejak masuk tadika 5 tahun ni...
tiap2 hari dia ada kerja sekolah.....
Amsyar yang lebih mesra membahasakan diri dia sebagai Abang....
tiap2 malam lah dia kena kena buat kerja sekolah sebelum masuk tido...

kebetulan hari Isnin lepas, botol air yang dia bawa tiap2 hari ke sekolah...
tak ditutup rapat....
habis basah semua buku kerja dia....
bila dah basah....
confirm la kerja sekolah tak boleh nak buat...
takut koyak buku sekolah dia....

jadinya hari Selasa dia ke sekolah dengan kerja sekolah yang tak bersiap....
semalam bila ditanya pada dia....
kot2 cikgu ato laoshi dia marah ato tidak....
takde pulak katanya....

tapi kerja sekolah dia jadi banyak la..
sebabnya cikgu tambah lagi dengan kerja rumah baru.....
kesiannya Amsyar....
malam kelmarin terpaksa lah dia tido lambat....
terkebil2 dia menahan mengantuk menyiapkan
semua kerja sekolah dia....
kesannya....
semalam jenuh nak kejut dia bangun pagi!

Ini bukan gambo kelmarin.....
tapi still gambo dia buat keja sekolah dia...


alahaiii anak tayah!!!......kesian...

Wednesday, April 23, 2014

Masa Berlalu Pantas


Ini Muhammad Daniel Amzar.....
Masa ni dia baru berumur tak sampai setahun pun....
dan rasa macam baru lepas je dukung dia....
dan baru lepas je tidurkan dia dalam buaian.....

tapi bulan Jun ni...
dia dah tak jadi adik dah...
Insyallah....
dia akan jadi abang pulak.......

1st Giveaway by nuraaisy.bs.com




1st Giveaway by nuraaisy.bs.com

Senarai Hadiah
RANDOM.ORG
[ 1 cute bracelet each for 4 lucky winners! ]

Due Date :- 11-29 April 2014 [ HANYA 19 HARI SAHAJA ]


awok join je....... 
macam selalu..
kalah menang belakang kira!


Tuesday, April 22, 2014

Segmen 12 Jam Bloglist #8 Mialiana.com


Pencarian bloglist bagi bulan Mei dan Jun 2014 di Mialiana.com bermula pada hari ini, 22 April 2014, iaitu tepat jam 11.15 pagi sehingga 11.15 malam nanti. Semua dijemput join.

Syarat-syaratnya :
  1. Follow blog Mialiana.com, Add To Circle Google+ Mia Liana dan Like Fanpage Mialiana.com
  2. Buat entri bertajuk Segmen 12 Jam Bloglist #8 Mialiana.com
  3. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan Publish entri.
  4. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen INI
Senang dan mudah bukan?

12 blog yang bertuah akan dipilih oleh random.org dan kepada yang terpilih nanti diminta agar memasukkan blog Mialiana.com ke dalam bloglist mereka juga. Keputusan pemenang akan diumumkan pada 30 April 2014.

tunggu apa lagi... jom support Mia Liana ya...

awok dah join...
kome bila lagi???

1st Mini GA by NaNie DeaN



Awok join GA yang dibuat oleh cik Nanie Dean ni....
apelagi moh kome join!!!
kalah menang belakang kira...
janji bertambah kawan!

Opah! Opah ada baju lain tak?

Budak demam yang tak macam demam!...
Muhammad Daniel Amzar..

Baru2 ni Amzar demam......
disebabkan demam...
dia tak boleh nak pergi sekolah...
sebabnya.. sekolah pun tak benarkan pelajar yang demam datang sekolah...
takut berjangkit.....

Bila duduk dengan Opahnya...
memang dia seronok la..
sebabnya Opah suka melayan dia...
macam raja....tambah pulak cucu yang dekat dengan Opah...

Mak Sedara si Amzar pun duduk sama dengan Opahnya...
dan tiap2 pagi Opah akan menghantar Mak Sedara si Amzar ni mengajo....
dan bila Opahnya lepas mandi Opahnya bertanya pada Amzar...

Opah : "Amzar, Amzar larat tak nak ikut Opah hanto Mak Nda?"
maklumla...Amzar kan demam...
tapi Amzar bila bab2 berjalan ni takde masalah...
demam pun jadi sihat....
Amzar : "Nak ikut.... Amzar larat"

Opahnya baru lepas mandi.... sementara nak keringkan rambut...
pakei le baju kelawar nya balik....
Amzar yang dok perhatikan Opahnya pakei balik baju kelawar terus tanya soalan....
Amzar : "Opah ! Opah ada baju lain tak?"
dan dia terus masuk ke bilik Opahnya...
menuju ke almari Opahnya...
Amzar : Ha...... Banyaknya baju Opah!...

Opahnya apa lagi.... baru le faham apa yang si Amzar cakapkan tadi...
tergelak le Opahnya dengan gelagat Amzar ni....
rupanya nak suruh Opahnya salin baju.....
ye le.... kira nak berjalan... kenalah pakai baju cantik.....
Amzar....Amzar.... kalo nak berjalan.....
pantang!!!....




Monday, April 21, 2014

Kenangan di USS


Hujung tahun lepas....
awok berkesempatan ke Universal Studios Singapore....
bila pergi tempat2 macam ni...
anak2 le yang paling seronok sekali.....
kita mak ayah deme penat...
tapi deme... sikit pun tak penat.....
takpele...
bukan selalu dapat peluang ke sini kan...
main le selagi boleh.....
tapi sayang.... 
adik Amzar tak cukup lagi ketinggian dia...
banyak tempat yang dia tak boleh masuk lagi...
takpele le Amzar... 
ada rezeki lagi kita sampai ye!!...
alahai anak2 tayah!!....



Ayah dah penat.....
tapi anak2 tayah sikit pun tak penat....

Tengok tu si Amzar...
padahal tempat kereta Bumblebee tu....
tak boleh masuk...
tapi dia selamba je...
nasib baik takde yang melarang!